Micro Technic er et familiefirma, der blev grundlagt af Finn Max Laursen i 1977. I dag drives virksomheden af hans søn Frank Max Laursen.
Fra domicilet i Aarup på Vestfyn arbejder de ca. 54 medarbejdere med elektronikproduktion og -udvikling samt dataopsamling (IOT).
Missionen er at skabe en mere bæredygtig verden gennem smartere dataopsamling og enkle IOT-løsninger.
Som et led i en ny strategi med en revitaliseret visuel identitet blev vi stillet til opgave at udvikle et nyt og tidssvarende website.
Ønsket var – udover en generel opdatering af Micro Technics visuelle profil – at få udviklet et website, der tydeliggjorde forskellen på deres produkter og ydelser.
Interaktion med deres målgruppe(r) stod ligeledes højt på ønskelisten, og det var et ønske at websitet kunne generere flere og bedre leads og iværksætte diverse marketing-automationer.
Projektet blev udført i et tæt samarbejde mellem Micro Technic og en række eksterne professionelle – heriblandt Sy’an.
Flere kickoff-møder de relevante parter imellem indledte vores del af projektet. Her blev strategi, design, struktur og indholdshieraki grundigt gennemgået forud for udviklingen af websitet.
Den daglige projektstyring foregik i Trello, som kombineret med jævnlige statusmøder, hvor deadlines og opgaver blev kommunikeret, skullet sikre en så optimal proces som muligt.
Micro Technic har fået et website, der både æstetisk og funktionelt til fulde lever op til deres ønsker.
Indholdet er skarpt opdelt på Engelsk og Dansk, hvor hvert sproglag henvender sig til en specifik målgruppe.
Indholdsstrukturen er nøje gennemtænkt og placeringen af call-to-actions fanger brugerens opmærksomhed og indbyder til interaktion.
Det er samtidigt nemt for dem selv at opdatere indholdet, hvilket gør dem mindre afhængige af ekstern assistance.
Læs mere nedenfor…
Webdesign
Webdesignet blev ud fra et dekstop first princip implementeret 1:1 i WordPress og efterfølgende tilpasset til mindre skærme og håndholdte enheder.
Indholdet kan nemt redigeres af Micro Technic selv via en intuitiv page builder, der både giver mulighed for frontend og backend redigering.
Megamenu ogcall-to-actions
Den visuelt indbydende megamenu er med til at give webdesignet et blødt og lækkert look og gør det nemt for brugeren at navigere rundt på websitet.
De tydelige call-to-actions, både i menuen og øvrige strategisk udvalgte steder på websitet, giver altid brugeren mulighed for at interagere og/eller at komme i kontakt med Micro Technic.
Mødebooking
Websitet er integreret med Calendly, der giver brugeren mulighed for at booke demoer og møder direkte i udvalgte medarbejderes kalendre.
Den enkelte medarbejder kan selv indstille hvornår vedkommende er til rådighed og kalenderinvitationer sendes automatisk til begge parter.
Den tekniske opsætning af Calendly og integrationen til medarbejdernes kalendre er varetaget af HenrikSkov.com
Automationer
Websitet og ligeledes integreret med ActiveCampaign, der er et e-mail marketing-, marketing-automatiserings- og CRM-værktøj, der er med til at optimere brugerens kundeoplevelse.
Integrationen er foretaget via nogle skræddersyede kontaktformularer opsat i Contact Form 7. Ved indsendelse af en formular oprettes brugeren i ActiveCampaign og en eller flere automatiseringer iværksættes.
Selve ActiveCampaign-delen er opsat og administreres af HenrikSkov.com
Overvejer du at få lavet noget lignende?
Så book et uforpligtende møde med Morten.
Du bestemmer selv om det skal være online, hos dig eller på vores kontor i Odense.
Morten giver gerne kaffen og kan hjælpe dig med at afstemme dine ønsker og behov, så du er sikret den bedst mulige løsning inden for din budgetramme.