Odense Iværksætterfestival

Tilbage til cases
Ny visuel identitet

Odense Iværksætterfestival


I 2021 forestod vi udarbejdelsen af en ny visuel identitet til Odense Iværksætterfestival, som skulle skabe genkendelighed og sammenhængskraft samt være medvirkende til at sætte Odense på landkortet som et knudepunkt for iværksætteri.

Se løsningen
Kunden
Odense Iværksætterfestival

Odense Iværksætterfestival blev afviklet første gang i 2013 og er siden da blevet afviklet hvert år i forbindelse med Global Entrepreneurship Week.

Det er Odense kommunes Iværksætterservice der, sammen med en række lokale sponsorer og samarbejdspartnere, faciliterer festivalen.

Festivalen består af en hel uge med workshops, events, prisuddelinger og andre iværksætteraktiviteter.

Opgaven
Ny visuel identitet

Odense Iværksætterservice havde frem til 2021 fået udarbejdet grafisk design og markedsføringsmateriale af en række forskellige freelancere.

Det betød, at der manglede en rød tråd i den visuelle kommunikation, hvilket gjorde det svært at opbygge og opretholde en brand bevidsthed hos modtageren.

Ønsket var derfor at få udarbejdet en ny visuel identitet, der appellerede til målgruppen og kunne fastholdes i mange år.

Processen
Idé, grafisk design og formgivning

Efter et par givende møder med Randi fra Odense Iværksætterservice påbegyndtes idégenereringen.

Det hele startede med et logo, som identiteten skulle udspringe fra. Dernæst blev farvepaletten fastlagt og til sidst blev diverse grafiske elementer udarbejdet og brugen heraf på de forskellige kontaktflader eksemplificeret.

Vi havde igennem hele forløbet en god og tæt dialog med Odense Iværksætterservice herunder også med Peter Rekvad, der fungerede som interim marketing manager for hele iværksætterfestivalen.

Løsningen
Sammenhængende brand identitet og kampagnemateriale

Anstrengelserne udmøntede sig i en moderne og udtryksfuld visuel identitet, der skaber sammenhængskraft på tværs af alle kontaktflader.

Den distinkte farvepalette og den moderne typografi tiltrækker øjet og efterlader et indtryk af dynamik og innovation.

Synligheden blev skabt i en kombination mellem digital, offline og outdoor marketing, hvor vi bidrog med den konkrete opsætning af det nødvendige materiale.

Logodesign

O’et i Odense blev hurtigt omdrejningspunktet og endte ud med at blive et symbol for et startsignal.

Typografien er moderne og legende med en variation i skrifttykkelsen, hvilket giver en følelse af dynamik og innovation.

Samlet set formidler logoet en stærk forbindelse til Odense som et knudepunkt for iværksætteri og en festival, der er moderne, energisk og indbydende.

Farvepalette

Farvepaletten fremstår distinkt.
De lyse limegrønnne farver er friske og iøjnefaldende og skal symbolisere vækst og kreativitet.

Farverne kan ligeledes associeres med energi og en frisk start, hvilket er i tråd med festivalens ånd om at inspirere og engagere nye iværksættere.

Offline

Ifm. Iværksæterfestivalen i 2021 blev der, i kampagneøjemed, udarbejdet og produceret forskellige arter af offline-materiale.

Heriblandt en helsideannonce i Fyens Stiftstidende samt GO-CARDS (gratis postkort) som blev distribueret til en række caféer og biografer med relevante placeringer.

Outdoor

I perioden op til samt under hele uge 45 i 2021 var busserne på hele Fyn iklædt Iværksætterfestivalens annoncemateriale.

Med placeringer på bussernes venstre side samt hele bagsiden opnåede man en enorm eksponering, der sammen med de øvrige tiltag og indsatser resulterede i den mest besøgte Iværksætterfestival til dato.

Overvejer du at få lavet noget lignende?

Så book et uforpligtende møde med Morten.
Du bestemmer selv om det skal være online, hos dig eller på vores kontor i Odense.
Morten giver gerne kaffen og kan hjælpe dig med at afstemme dine ønsker og behov, så du er sikret den bedst mulige løsning inden for din budgetramme.

Book møde

Micro Technic

Tilbage til cases
Udvikling af website

Micro Technic


Familiefirmaet Micro Technic fik, som et led i en ny strategi med en revitaliseret visuel identitet, udviklet et nyt tidssvarende og lead-genererende website i WordPress.

Se løsningen
Kunden
Micro Technic

Micro Technic er et familiefirma, der blev grundlagt af Finn Max Laursen i 1977. I dag drives virksomheden af hans søn Frank Max Laursen.

Fra domicilet i Aarup på Vestfyn arbejder de ca. 54 medarbejdere med elektronikproduktion og -udvikling samt dataopsamling (IOT).

Missionen er at skabe en mere bæredygtig verden gennem smartere dataopsamling og enkle IOT-løsninger.

Opgaven
Udvikling af website

Som et led i en ny strategi med en revitaliseret visuel identitet blev vi stillet til opgave at udvikle et nyt og tidssvarende website.

Ønsket var – udover en generel opdatering af Micro Technics visuelle profil – at få udviklet et website, der tydeliggjorde forskellen på deres produkter og ydelser.

Interaktion med deres målgruppe(r) stod ligeledes højt på ønskelisten, og det var et ønske at websitet kunne generere flere og bedre leads og iværksætte diverse marketing-automationer.

Processen
Tæt samarbejde og
effektiv projektstyring

Projektet blev udført i et tæt samarbejde mellem Micro Technic og en række eksterne professionelle – heriblandt Sy’an.

Flere kickoff-møder de relevante parter imellem indledte vores del af projektet. Her blev strategi, design, struktur og indholdshieraki grundigt gennemgået forud for udviklingen af websitet.

Den daglige projektstyring foregik i Trello, som kombineret med jævnlige statusmøder, hvor deadlines og opgaver blev kommunikeret, skullet sikre en så optimal proces som muligt.

Løsningen
Lead-genererende
website i WordPress

Micro Technic har fået et website, der både æstetisk og funktionelt til fulde lever op til deres ønsker.

Indholdet er skarpt opdelt på Engelsk og Dansk, hvor hvert sproglag henvender sig til en specifik målgruppe.

Indholdsstrukturen er nøje gennemtænkt og placeringen af call-to-actions fanger brugerens opmærksomhed og indbyder til interaktion.

Det er samtidigt nemt for dem selv at opdatere indholdet, hvilket gør dem mindre afhængige af ekstern assistance.

Læs mere nedenfor…

Webdesign

Webdesignet blev ud fra et dekstop first princip implementeret 1:1 i WordPress og efterfølgende tilpasset til mindre skærme og håndholdte enheder.

Indholdet kan nemt redigeres af Micro Technic selv via en intuitiv page builder, der både giver mulighed for frontend og backend redigering.

Megamenu og
call-to-actions

Den visuelt indbydende megamenu er med til at give webdesignet et blødt og lækkert look og gør det nemt for brugeren at navigere rundt på websitet.

De tydelige call-to-actions, både i menuen og øvrige strategisk udvalgte steder på websitet, giver altid brugeren mulighed for at interagere og/eller at komme i kontakt med Micro Technic.

Mødebooking

Websitet er integreret med Calendly, der giver brugeren mulighed for at booke demoer og møder direkte i udvalgte medarbejderes kalendre.

Den enkelte medarbejder kan selv indstille hvornår vedkommende er til rådighed og kalenderinvitationer sendes automatisk til begge parter.

Den tekniske opsætning af Calendly og integrationen til medarbejdernes kalendre er varetaget af HenrikSkov.com

Automationer

Websitet og ligeledes integreret med ActiveCampaign, der er et e-mail marketing-, marketing-automatiserings- og CRM-værktøj, der er med til at optimere brugerens kundeoplevelse.

Integrationen er foretaget via nogle skræddersyede kontaktformularer opsat i Contact Form 7. Ved indsendelse af en formular oprettes brugeren i ActiveCampaign og en eller flere automatiseringer iværksættes.

Selve ActiveCampaign-delen er opsat og administreres af HenrikSkov.com

Overvejer du at få lavet noget lignende?

Så book et uforpligtende møde med Morten.
Du bestemmer selv om det skal være online, hos dig eller på vores kontor i Odense.
Morten giver gerne kaffen og kan hjælpe dig med at afstemme dine ønsker og behov, så du er sikret den bedst mulige løsning inden for din budgetramme.

Book møde

Template

Tilbage til cases
Kategori

Kunde


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit,
sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris
nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Se løsningen
Kunden
Kunde

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit,
sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore
magna aliqua.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation
ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit,
sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore
magna aliqua.

Opgaven
Opgave

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit,
sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore
magna aliqua.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation
ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit,
sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore
magna aliqua.

Processen
Proces

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit,
sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore
magna aliqua.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation
ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit,
sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore
magna aliqua.

Løsningen
Løsning

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit,
sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore
magna aliqua.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation
ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit,
sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore
magna aliqua.

Titel

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolor magna aliqua.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Titel

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolor magna aliqua.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Titel

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolor magna aliqua.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Titel

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolor magna aliqua.

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Overvejer du at få lavet noget lignende?

Så book et uforpligtende møde med Morten.
Du bestemmer selv om det skal være online, hos dig eller på vores kontor i Odense.
Morten giver gerne kaffen og kan hjælpe dig med at afstemme dine ønsker og behov, så du er sikret den bedst mulige løsning inden for din budgetramme.

Book møde

Oishii

OISHII

Vi har i en længere årrække været ansvarlige for Oishii’s grafiske udtryk.

Oishii er en anerkendt sushirestaurant hvor kvalitet og lækre oplevelser vægtes højt, hvilket også gerne skulle afspejle sig i deres visuelle identitet.

Vi har stået for udarbejdelse af logo, identitet og hjælper dem løbende med opsætning og produktion af menukort, specielle menuer, plakater, flyers og gavekort m.v.

KundeOishiiKategoriVisuel identitet, Logodesign, Grafisk Design, TryksagerÅr2015-

Logo

Farver & Typografi

Menukort

Plakater


APPI

APPI


APPI er et nyt koncept på det danske marked, som igennem en app stiller en række fordele op for såvel forbrugeren samt for de forretninger, der er repræsenteret i app’en.

Forbrugeren opnår fordele igennem særlige tilbud og rabatter på produkter og ydelser inden for netop dennes præferencer og interesser. Præferencer og interesser tilvælges af forbrugeren selv, så denne udelukkende får tilbud inden for de kategorier denne ønsker. Tilbuddene kommunikeres ud via app’en, hjemmeside og som push-beskeder, når forbrugeren befinder sig i nærheden af en butik, der hører under en kategori, der ligger inden for forbrugerens præferenceområde og interessefelt.

Forretningens fordele består i en effektiv og ubesværet kommunikation med dens kunder (forbrugere). Den sikres oven i købet, at budskabet rammer en målgruppe, der må formodes at have interesse i at modtage det, da den selv har tilvalgt netop dette interessefelt. Forbrugeren rammes ydermere af budskabet mens denne befinder sig i nærheden af forretningen, hvilket er med til at øge påvirkningsgraden. I sidste ende skal det gerne øge kendskabet til forretningen og dens produkter/ydelser samt vigtigst af alt skabe en meromsætning.

I forbindelse med lancering af app’en ønskede APPI at få udarbejdet en animationsvideo, der overfor forbrugeren skulle præsentere konceptet og dets fordele.

Sy’an bistod APPI med design af karakterer, designmanual, manuskript, storyboard, animation, tekst & speak samt underlægningsmusik.

Det kom der nedenstående animationsvideo ud af: