Købmandsgaarden Kerteminde

Ny hjemmeside med
online booking og automatiserede processer

Før Købmandsgaarden Kerteminde fik deres nye hjemmeside, blev alle bookingforespørgsler håndteret manuelt, hvilket var både tidskrævende og med risiko for dobbeltbookinger.

Den nye hjemmeside med online booking og automatiserede processer har gjort hverdagen langt nemmere. Kunder kan nu selv booke værelser og selskabslokalet online, og systemet håndterer automatisk den efterfølgende proces. Det har både effektiviseret driften og forbedret kundeoplevelsen.

Udfordring

Bed & Breakfast Kerteminde (overnatning) og Samlingsstuen (selskabslokale) dækkede tidligere over to brands, der både hvad angik placering og rent administrativt var forbundet. I kølvandet på et ejerskifte havde den nye ejer et ønske om et navneskifte, der kunne smelte de to brands sammen i et med fokus på virksomhedens samlede ydelser og kombinerede muligheder.

Der var ud over et nyt navn og et ændret fokus desuden brug for en opdateret visuel identitet og en ny hjemmeside, der kunne samle aktiviteterne under én paraply og lette booking-processen og administrationen samt øge antallet af bookinger.

Tidligere blev bookingforespørgsler håndteret manuelt via telefon, e-mail og bankoverførsler, hvilket gjorde processen tidskrævende og uoverskuelig. Uden en samlet løsning til overblik over ledige værelser og lokaler, og da personalet selv skulle krydstjekke med eksterne platforme som eks. Airbnb og Booking.com, besværliggjordes de daglige arbejdsprocesser, og der opstod ofte fejl og dobbeltbookinger. Derudover var det svært at danne sig et overblik over, hvilke bookinger der var betalt.

Løsning

Løsningsprocessen indledtes med en afdækning af virksomhedens ydelser, målgruppe og behov.

Den første fase bestod af udviklingen af et nyt navn, der bedre kunne repræsentere virksomhedens samlede ydelser og skabe en tydelig profil.

Derefter blev der arbejdet på en ny visuel identitet med logo, opdateret farvepalette og skrifttype, som både respekterede virksomhedens oprindelse og historie, men også appellerede til målgruppen.

Næste skridt var at udvikle en ny hjemmeside i WordPress/WooCommerce med indbygget online booking-funktionalitet og betalingssystem. En vigtig del var at sikre en optimal struktur med et intuitivt booking-flow samt en let håndtering af bookinger, som også kunne synkronisere med tjenester som Airbnb, Booking.com og Google Calendar.

Løsningsprocessen foregik i tæt samarbejde med den nye ejer for at sikre, at alle virksomhedens behov blev dækket.

Navn og Logo

Navn og logo kommer af virksomhedens placering i Andreasens Købmandsgaard, en historisk købmandsgård i en fredet bindingsværksbygning i Kerteminde. Husikonet symboliserer både de fysiske rammer og stedets historie, mens stregerne i ikonet afspejler bindingsværket og danner bogstavet “K” som en reference til navnet.

Denne kombination af historiske og moderne elementer afspejler Købmandsgaardens identitet, hvor tradition møder en nutidig tilgang til service og faciliteter, og markerer virksomhedens vision fremadrettet.

Visuel identitet

Der er i den visuelle identitet tilstræbt en moderne og professionel og eksklusiv stil, med et bevidst maritimt udtryk, der afspejler stedets beliggenhed tæt ved havet.

Skrifttypen Open Sans er valgt for dens enkelhed, læsbarhed og indbydende udtryk.

Farvepaletten består af fire primære farver, der komplementerer hinanden: En mørk navy og en mørk blågrå, der udstråler professionalisme og giver dybde. En gylden sandfarve, som tilføjer en følelse af eksklusivitet og varme sammen med den rene og minimalistisk elfenbensfarve.

Webdesign

Webdesignet er skabt med fokus på brugervenlighed og konvertering. Med en intuitiv navigationsstruktur er det let at finde relevante oplysninger og oprette bookinger.

Med den skræddersyede søgeformular strategisk placeret lige “above the fold”, er det nemt for besøgende straks at finde og booke overnatninger og lokaler.

Uanset hvor man befinder sig på hjemmesiden, er man maksimalt tre klik fra at oprette en booking, hvilket sikrer en hurtig og enkel brugeroplevelse, der øger konverteringsraten.

Online booking

Booking-funktionaliteten er implementeret direkte i WordPress-panelet og integreret med WooCommerce. Dette sikrer nem adgang til at administrere såvel varer, bookinger og ordrer fra et centralt sted uden behov for adgang til eksterne systemer.

Funktionaliteten giver desuden mulighed for at synkronisere med platforme som Airbnb, Booking.com og Google Calendar, hvilket sikrer, at alle bookinger kan ses og er opdaterede på tværs af systemerne, og minimerer risikoen for dobbeltbookinger.

Den nye hjemmeside lever til fulde op til mine forventninger, hvad angår design og opbygning. Den har desuden lettet hverdagen og optimeret min forretning.

Lene Bundgaard
Indehaver

Resultat

  • Tydeligere profil
  • Synligere koncept
  • Flere besøgende
  • Optimerede arbejdsprocesser
  • Øget omsætning

Med den nye hjemmeside med indbygget online booking-funktionalitet og betalingssystem er arbejdsprocesserne hos Købmandsgaarden Kerteminde blevet markant effektiviseret. Kunder kan nu nemt booke og betale for værelser og lokaler direkte via hjemmesiden, og systemet håndterer automatisk alle trin i processen.

Det integrerede system synkroniserer desuden automatisk med eksterne bookingtjenester som Airbnb og Booking.com, hvilket eliminerer risikoen for dobbeltbookinger og sparer tid for personalet. Den nye løsning har givet bedre overblik over ledige ressourcer og optimeret driften, hvilket har gjort det lettere at håndtere flere bookinger på én gang og forbedret både kundeservice og arbejdsprocesser.

Overvejer du at få lavet noget lignende?

Så book et uforpligtende møde med Morten.
Du bestemmer selv om det skal være online, hos dig eller på vores kontor i Odense.
Morten giver gerne kaffen og kan hjælpe dig med at afstemme dine ønsker og behov, så du er sikret den bedst mulige løsning inden for din budgetramme.

Book møde

Odense Iværksætterfestival

Tilbage til cases
Ny visuel identitet

Odense Iværksætterfestival


I 2021 forestod vi udarbejdelsen af en ny visuel identitet til Odense Iværksætterfestival, som skulle skabe genkendelighed og sammenhængskraft samt være medvirkende til at sætte Odense på landkortet som et knudepunkt for iværksætteri.

Se løsningen
Kunden
Odense Iværksætterfestival

Odense Iværksætterfestival blev afviklet første gang i 2013 og er siden da blevet afviklet hvert år i forbindelse med Global Entrepreneurship Week.

Det er Odense kommunes Iværksætterservice der, sammen med en række lokale sponsorer og samarbejdspartnere, faciliterer festivalen.

Festivalen består af en hel uge med workshops, events, prisuddelinger og andre iværksætteraktiviteter.

Opgaven
Ny visuel identitet

Odense Iværksætterservice havde frem til 2021 fået udarbejdet grafisk design og markedsføringsmateriale af en række forskellige freelancere.

Det betød, at der manglede en rød tråd i den visuelle kommunikation, hvilket gjorde det svært at opbygge og opretholde en brand bevidsthed hos modtageren.

Ønsket var derfor at få udarbejdet en ny visuel identitet, der appellerede til målgruppen og kunne fastholdes i mange år.

Processen
Idé, grafisk design og formgivning

Efter et par givende møder med Randi fra Odense Iværksætterservice påbegyndtes idégenereringen.

Det hele startede med et logo, som identiteten skulle udspringe fra. Dernæst blev farvepaletten fastlagt og til sidst blev diverse grafiske elementer udarbejdet og brugen heraf på de forskellige kontaktflader eksemplificeret.

Vi havde igennem hele forløbet en god og tæt dialog med Odense Iværksætterservice herunder også med Peter Rekvad, der fungerede som interim marketing manager for hele iværksætterfestivalen.

Løsningen
Sammenhængende brand identitet og kampagnemateriale

Anstrengelserne udmøntede sig i en moderne og udtryksfuld visuel identitet, der skaber sammenhængskraft på tværs af alle kontaktflader.

Den distinkte farvepalette og den moderne typografi tiltrækker øjet og efterlader et indtryk af dynamik og innovation.

Synligheden blev skabt i en kombination mellem digital, offline og outdoor marketing, hvor vi bidrog med den konkrete opsætning af det nødvendige materiale.

Logodesign

O’et i Odense blev hurtigt omdrejningspunktet og endte ud med at blive et symbol for et startsignal.

Typografien er moderne og legende med en variation i skrifttykkelsen, hvilket giver en følelse af dynamik og innovation.

Samlet set formidler logoet en stærk forbindelse til Odense som et knudepunkt for iværksætteri og en festival, der er moderne, energisk og indbydende.

Farvepalette

Farvepaletten fremstår distinkt.
De lyse limegrønnne farver er friske og iøjnefaldende og skal symbolisere vækst og kreativitet.

Farverne kan ligeledes associeres med energi og en frisk start, hvilket er i tråd med festivalens ånd om at inspirere og engagere nye iværksættere.

Offline

Ifm. Iværksæterfestivalen i 2021 blev der, i kampagneøjemed, udarbejdet og produceret forskellige arter af offline-materiale.

Heriblandt en helsideannonce i Fyens Stiftstidende samt GO-CARDS (gratis postkort) som blev distribueret til en række caféer og biografer med relevante placeringer.

Outdoor

I perioden op til samt under hele uge 45 i 2021 var busserne på hele Fyn iklædt Iværksætterfestivalens annoncemateriale.

Med placeringer på bussernes venstre side samt hele bagsiden opnåede man en enorm eksponering, der sammen med de øvrige tiltag og indsatser resulterede i den mest besøgte Iværksætterfestival til dato.

Overvejer du at få lavet noget lignende?

Så book et uforpligtende møde med Morten.
Du bestemmer selv om det skal være online, hos dig eller på vores kontor i Odense.
Morten giver gerne kaffen og kan hjælpe dig med at afstemme dine ønsker og behov, så du er sikret den bedst mulige løsning inden for din budgetramme.

Book møde

Oishii

OISHII

Vi har i en længere årrække været ansvarlige for Oishii’s grafiske udtryk.

Oishii er en anerkendt sushirestaurant hvor kvalitet og lækre oplevelser vægtes højt, hvilket også gerne skulle afspejle sig i deres visuelle identitet.

Vi har stået for udarbejdelse af logo, identitet og hjælper dem løbende med opsætning og produktion af menukort, specielle menuer, plakater, flyers og gavekort m.v.

KundeOishiiKategoriVisuel identitet, Logodesign, Grafisk Design, TryksagerÅr2015-

Logo

Farver & Typografi

Menukort

Plakater